Tuesday 27 December 2011

tombol pintuku..

eeeeiiiii... geliii!!!
ok.
pernah tak korang rasa tekak korang tersangatlah geli?? anak tekak tuh dok main buaian dalam mulot korang??? series annoying! argghhh...dia punya geli sampai bawak ke telinga okeh! so, disebabkan aku terkunci dalam bilik (ye, benar2 terkunci seorang diri -.-), aku takdaq alternative lain... aku pon tarikkkk kuat2 dua-dua telinga aku (sambil pejam mata kuat-kuat), lompat-lompat, jerit-jerit sensorang dalam bilik, cuba nak pecahkan pintu, i need waterrrrrr but then memang tombol pintu dah pecah. so, here i am! pasrah! aku nak cerita kat sapa kan? call orang nanti, aku sayang kredit.. terpaksalah aku membebel dalam belog ni... :(
                                                                     ni bukan bilik aku* tp tombol lebih kurang sama <3

ini semua berpunca daripada kakak aku... kalau korang tengok dia, mesti korang akan kata dia ayu and what not.... sedangkan!!!!

dia balik cuti study week, baru 2 hari balik rumah dia dah pecahkan tombol pintu bilek kiteorang. waaaahhh!! sedeyh!! tombol pintu tuuuu...  aku yang pilih time renovate bilik ni dulu....

baby ni sorang je yang faham perasaan aku bila tombol pintu tu pecah..:(

aku continue duduk sorang2 dalam bilik ni for about 2  1/2 hour kot...  sedang seronok mak, kakak, dan seangkatan dengannya pergi jalan2, makan, aku terperok dalam bilik kelaparan.. woooooo..:(
nak pergi toilet memang tak lah kan, nasib perot comel aku baik, tak buat hal. kalau x, memang aku pecah tingkap bilik ni!
tapi bagos jugak.. sebab waktu2 macam nilah aku belajar hidop susah..
time tu zohor tau dalam pukul 3 setengah macam tuu...
so, aku yang terleka ni mestilah tergocoh gocoh pi mandi pastu amek wuduk kan..
lepas aku 'mengurung' diri aku dalam bilik.. aku carik sejadah xjumpa!
oh god! setan time tuh dah bisik2 dah, (xpaya solat la.. bukan sapa tau!)
ceh, persetan kau setan! 
aku dok garu-garu kepala... tetiba aku ternampak kain batik mak aku yang aku sorok dalam bilik sebab malas nak lipat takot kantoi...
so, aku pon ambillah kain batik tu jadi alas solat... alhamdulillah. moga diterima
eleh... benda kecik je pon.. itupon nak cite.. kecohlah kau!*
of coz dalink. sebab i know out there, some people ingat kalau nak sembahyang mesti guna sejadah, bukan lantai kosong, mesti pakai telekong, walaupun sometimes telekong tuh pendek and jarang! oopss  walaupun memadai kalau menutup aurat, mesti kena ada air sebaldi nak ambil wuduk walaupun setengah daripada botol air mineral kecil pon dah cukup. so yes, memang perlu kecoh.

jadi, wanita diluar sana... tak ada alasan tak mau solat kalau telekung xada dalam surau kat jusco, sogo wangsa walk, festival city, or anywhere. Islam itu mudah dan flexible jadi jangan complicated kan ia. just, paksi tuh kena jaga. :D

ok, sungguh lari topik. -.-
anyway, ini muhasabah diri! husna, solat jangan tinggal!

btw, aku sangatlah teringin nak bertudung labuh. hmm.

anyway, dis is my sister yang pecahkan tombol pintuu.. grrrr....

ha! carik yang mana sendiri :D

2 comments: