Sunday 1 January 2012

ini fungsi kau,belog.

salam.

orait. first auku. lepas tu polis pukul mahasiswa. kalau aku bercerita and share kat kengkawan aku yang obviesly pro pembangkang kebanyakannya dan tak nak langsung dengar pendapat orang lain, memang aku akan kena buli kaw2! aku xpro mane2 pihak. aku tahu asas sesebuah politik tuh baik, tak kiralah pas ke umno kee... cuma sometimes orang yang kendalikan parti tuuhh yang buat taik. maybe pas kat cawangan ni sangat bagus, but maybe kat tempat lain haprak. same goes to kerajaan. the fact is we all human.

seriesly.. aku memang tak berapa berkenan dengan politik even though  a lot of my friends says no matter you like it or not, we're the future leaders and we have to care about our past, current, and future politics. politics ada kat sekeliling kita doooowww. yes! i won't deny the fact, i just say that i don't really like it, that's all. yes, we have to know the current issue lah and what not, but i just don't think it's time yet for us to meddle IN the politics.
so this is what i think..
why auku diwujudkan?? because nak mengelakkan benda2 yang tengah terjadi sekarang ni. cuba bayangkan kalau auku dihapuskan terus.. aku rasa makin galak 'mahasiswa2' kita ni. yes, now kau demonstrate nak batal auku, bila dah dihapuskan, apa pulak kau nak lepas ni since kau dah dibenarkan berpolitik. dan kau punya assignment ke mana, group discussion ke mana, kelas ke mana, tup2 kau dah ada kat tempat lain sebok bincang pasal politik2.. benda lain yang kau patot majukan?


and about polis pukul mahasiswa.aku ada baca satu blog ni yang kutuk tindakan polis and sokong sangat2 kat mahasiswa. i can't take it. they must have reasons for their act but if they don't, screw them! but janganlah sampai salahkan semua polis. bila satu benda buruk, habis jasa2 pertaruhkan nyawa dia kena tembak dengan penjahat, bermati-matian berlawan dengan penyamun kau campak dalam gua. kamon.
honestly, if it was really their fault, then they should take the responsibility. they should read law and not execute their power membabi buta. i bet, mesti dorang dah kena kaw dengan ketua dorang.
and about the blogger, plis la.. kau kata apa salah mahasiswa2 tu suma hangkot keranda dengan gambar najib kat atas tu,
dude =.=.. itu kesalahan moral weyhh.. xblaja sivik ke? kalau gambar bapak kau kat atas tu yang dorang usung mesti kau suka tepuk2 tangan.. silap2 kau join sekali sebab tak salah kan. tapi polis memang should not  pukul dorang just for that la.
dude, the act yang kau buat tu bukan kat mamat pendatang haram, tapi ke atas pemimpin negara kot ( the facto head of malaysia). seriously, kalau aku pon aku marah kot. kau x patriotik ke?

aku naif ke? xkan... hehe

and oh disini nak cakap jugak, yang pasal panglima2 ludah.. itu xperlu kot. itu bukan patriotik, itu fanatik. and takbir guna nama Allah? xperlu.

and disini aku nak ingatkan diri aku.. husna!! ngeng! artikal apa dalam fc kau belajar sem lepas yang pasal kerajaan boleh ambil tindakan kalau perbuatan itu mengamcam keamanan negara and berbau hasutan?? seriesly, stop makan maggie!!!

1 comment:

  1. macam aku twit tadi la

    kalau baca media alternatif - wahh okay okay percaya
    kalau baca mainstream media - THIS SHIT IS BIAS!

    bodo punye orang camni

    ReplyDelete