Wednesday 11 January 2012

gadis baju contra itu.

 baju biru tudung kuning! apakah??? aku nak menyebutnya pun rasa semacam ada aura kaler hijau taik lembu kat belakang ni. -.-
but the fact is, she's me! yeah! i cant help being just myself.  kena cercian dan panahan makian itu sudah menjadi perisa kesedapan dalam hidup aku. ok itu tipu! ngeeeeee :D  paling koman pon kena gelak la sebab pergi kelas macam pergi pasar malam. selalu rakan2 yang bijaksana yang menjadi pengkritik terpampam pahit bahasanya lah yang akan menjatuhkan self confident aku di pagi2 buta -.- akan tetapi, pada suatu hari........ pernah ada satu lecturer yang agak 'bersetail' tuh tegur aku depan2 dalam kelas... eyh, 'kukubesi'.. u pakai baju.... kontra kann?? sambil membelek belek aku depan dan belakanng... "errrr.. ye ke madam??? i thought this is just okay, baju kurung and tudung, done." time2 ni lah setan disekeliling menconteng marker merah kat pipi aku menampakkkan yang aku yang cumel ini tersipu sipu  malu... ohh please, ayat you tolong tukar! :P  i mean, whatt??? lengkap apa..kan????
perlian terhadap warna tidak terhenti setakat itu. NEHI KAHAHE! kat rumah pon kena jugakkk..... tapi tak sanggup nak cerita kat sini, terlalu 'shuueett ' untuk diceritakan.

honestly, aku ni memang takdaq sense of fashion pon..and also direction but itu cerita lain. selalunya lah kan... kalo perempuan2 pergi shopping or window shoping sebab tade duet, benda yang mereka akan tercari-cari adalah baju! tudung! bag! kasut! seluar! aku??? aku carik kedai makan dulu or arcade! seriously, aku cukup tak suka pergi wondow shopping. takdaq matlamat. setakat tengok2 bukan boleh beli pon! boleh dikatakan, dalam alamari aku dipenuhi oleh baju2 yang kakak aku belikan, yg dia pilih, atau pon baju dia yang aku buat harta! no tiga tu dominan! hehehe.. sebab, duet aku memang aku tak lokek untuk labor kat makanan. :D



biasanya orang kata, hidup kita ni ibarat kertas putih. kita yang mencorakkannya. so, i use it even now.. i coloured myself. not anyone, not u can tell me what color i supposed to use to coloured up my pretty life. i am who i am! i wear what i want. sebab kecik2 dulu mak aku ajar, kalau mewarna.. baju kena kaler lain..seluar kena kaler lain. kalau tak, nanti lukisan kita tak naik. so aku apply lah kat hidup aku. tak salah kan?> tipu kalau kekecik korang tak warna baju kaer merah seluar kaler biru, baju purple, seluar hijau taik! kan??? kan??? :P
tapi tak kesahlah sebab yang penting cik gadis baju contra itu sudah habis exam!!! yeayhhh!! penat otak aku dok stress oiker pasal exam. akhirya, habis jugak! now, mari kita tido!! weeeeeeeeeeeeeeeeee

babai.

2 comments:

  1. hehe, skrg kale2 kontra dh jadi trend. dont worry. :)

    btw, salam perkenalan.

    ReplyDelete
  2. hohoh!!! i lah yg bawak trend tuh!! muahahahahahah :D:D:D:D

    ReplyDelete