Saturday 4 February 2012

cengkerikcengkerikcengkerik

okay, aku nak bagi tips.. if ada hamba Allah yang cuba nak menceriakan hidup kau tapi lawak dia bodoh, malah membiolkan lagi kepala hotak kau... sila buat begini...

***tenung dia dengan muka takda perasaan,-.- (*long silence*) **********
pastu angkat dedua tangan letak kat sebelah telinga macam orang nak azan, cuma kau buat bentuk kiss.. bukak tutup bukak tutup.. pastu kau cakap laju-laju.. *cengkerikcengkerikcengkerikcengkerik*

hahahahahaha!! -.- ok fine, korang xfahamkan?-.-
well, korang pernah x tengok kartun, pastu bila ada awkward moment, selalu ada bunyik cricket as music background...

cengkerik.. ewww.. menggeletar aku tengok benda ni.macam lipas!!.mcam manalah ada orang boleh makan?

today, mood aku just nak rambling sebab aku bukak twitter encik kacak, tetibe tengok ramai pompuan chat ngan dia cakap pasal lips????? whattashiittttt??!!  aku rasa aku salah baca.. maybe lips tuh short form for LIPAS! huh!! -.- kiss the cockroach, sistah! 
whattahell is wrong with me today?!!-.-

okay, rambling mood 1
situation: teringat time jalan ngan cikpanda kat bus stand
kite mengumpat pasal nama watak lelaki jahat:

carta
1) roy!! whattaaa-.- watak penggatal, kaki pukul pompuan, mainkan perasaan pompuan
anyway, nama jiran aku roy, and dia sumpah hensem weyh!! i have an eye for him like since i was 6?? lepas tu, dunia lakonan malaysia menyebabkan aku dah tak suka kat dia, sebab nama dia ROY!! ewww.. apa aku nak tulis dalam surat nikah nanti??

2)zack.. yang ini up sikit, anak orang kaya, tapi tak guna! kerja utama : a prominent c.e.o. dekat dapur menghabiskan beras and.. hisap rokok, of course!

3) shah. ni, lagi satu mamat gatal... hobi utama : kikis duit perempuan, clubbing tuh mmg kerja dia, pub tuh ofis dia..

senang cerita, watak lelaki jahat selalunya kaki pompuan, kaki kikis, kaki pukul

adik, dah besar nanti jangan jadi penggatal okay, kecik2 bajet comel takpe.. :D
.
rambling mood 2
jugak dengan cikPANDA..
situation : balik daripada kelas and mood xberapa happy..

sedang kami berjalan..nampak lah hamba Allah sorang ni.. tengok muka, sejuk jaa.. muka orang ada nur...
aku?? nama aku ada NUR.. kau? tehheee.. :D

disebabkan aku kenal dia, dan aku bajet dia pun kenal aku sebab kitaorang berdua committee for a program kat fakulti..and jugak dia nampak cam alim.. so aku pon tegur lah dengan lantangnye...* heee.. it's me, what do you expect?? please bakal suami, don't read this!*

bayangkan keadaan ni..
jarak aku dengan dia ibaraat kau nak lintas jalan kat highway..

disebabkan perwatakan dia yang alim.. aku pon tegur lah
bukak mulot besar2... tangan buat macam hailer..

*assalamualaikum..(sopan gila aku tegur) ehem.. (mamat ni x dengar kot.. ) ASSALAMUALAIKUMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!...*

*pap** kena pukul dengan cikPANDA! whatta??? -.-
SI PANDA PEMALAS!!

she said : hey, ape ni jerit2 macam tu.. malu lah!! ( at least,  i guess she said that, aku ada masalh short term memory loss..)

at the same time, that guy look, but not the casual friendly look.
it just a look. and he slightly smile, and tunduk and teruskan jalan..

and well, i just smile back.. angkat kening, teros jalan balik...and i said to missPANDA

*what?? i just want to tegur jaa.. bukan apa..
*she said, well, xperlu macam tuuuuu, then she gave me 4 big eyes... its kindda scary since she wear glasses, she owns 4 eyes..
*i said: orang cakap assalamualaikum apa.. ini tujuan untuk merapatkan silaturrahim sesama muslim. kita kernalah bertegur sapa.. (pergh ayat dinda..)
then she laugh and i can't remember what she said. this is me.. hurmm :(

anyway, do i always look shabby, and selekeh, and pemalas, and sombong belagak depan orang?? -.-

pastu kitaorang sambung jalan and we actually discussing about fuck!

okay, now calm down people.. dont get your eyes too wide open, rumah kau banyak habok..bahaya, and please, close your mouth. im not that evil discussing about something that might get me killed by midnight.

actually its me who started it, misspanda nak start? no way..

anyway, it's not like aku mencarot and maki hamun orang

aku just pertikaikan, why people say fuck when they pissed off?? or when they get surprised, or when lecturer come into class, or when they are too happy?? seriously.. when you happy you say fuck, people??? kamon!
scary...errr


i mean, apa rasionalnya cakap fuck?

lemme give u an example

when you pissed off at somebody, and actually have a fight.. you say fuck, fuck you, im fucking mad at you..
bila aku fikir balik, and aku googletranslate.. aku type fuck = for malay dia kuar fuck jugak.. aikksss???
well, okay, otak remaja aku translatekan sendiri fuck tuh pemenda..

so, when you mad, you want to fuck that person? pfffftttt.. you need to see a psychiatrist, brother! -.- because you have what people called psychosexual disorder. well, that's true. i did my own research.
so people, calm down, dont you have a sister, or mother to protect??

think again.. use other word kalau iya pon kau kena jugak memaki dalam satu hari...
meh aku ajar bahasa ibunda kita..

1. ciss, bedebah kau
2. ahh, persetakan itu semua
3. mulai saat ini, kita putus kawan 3 saat..

see, its not that hard, people.. smile when you cannot, and look like a crazy maniac, it's okay, by doing that, you give people the greenish taik lembu aura kind of thing to them. sure, they wont mess with you. at least i wont.

titik, kukubesi baek :D

2 comments:

  1. haha kelakarlah kamu ni!

    yang pasal nama watak lelaki jahat tu,nama selalu serupa je,lama-lama jadi anti nama tu.haha

    pasal tegur orang tu pula,saya pun selalu jadi gitu.reaksi dari pihak lagi satu tak berapa memberangsangkan.kita punyalah teruja,sampai memalukan kawan sebelah.hahaha

    saya pun tak suka orang guna 'fuck fuck ' ni.agak geram juga lah kepada para pengguna perkataan tersebut.

    ReplyDelete
  2. hahaha.. miss panda kau panggil aku ya! jaga kau, roy! haha. tak pernah tak gelak kalau baca belog achu kawasan ni. hailaaaaa...!

    ReplyDelete