Friday 4 July 2014

tazkirah jumaat. :D



gituwww... :3

sejak bila aku pandai bertazkirah ni. ahaks.

koff* koff* snoorrttt* snortt* bapak r.. usang gila blog ni.. last post tahun lepas.. nampak x kakenon busy study??!! aiceh!

ehem.. ok start!


camni.. aku ada sorang bestfriend ni.. kira dari zaman sebelum tadika main masak-masak buat air sirap pakai bunga kertas, menari hindustan sama-sama, main polis entry and thieves..want to jaga.. polis mati pencuri jaga... nampak x..kecik-kecik budak dah belajar polis tu tak guna. aku kecik kecik dulu sanjung gila polis kot.. ye la.. dgan misai A Galak sape berani buat main bro!

aku rasa si doyok ni pon berinspirasikan A Galak.

aku yakin..susu pon xdapat melarikan diri dari misai beliau.. mehehe :3

                                               
ok. lari topik. -.-


pendek cerita. kawan aku ni study dekat korea. ambil engineering waste management katanya. semenjak dia ni masok sbp pastu sambung study kat korea.. makin labuh tudung dia.. makin pemalu orangnya.. kalau x dulu.. masyaallah.. kau mengucap panjang kalau dengar dia bergaduh. aku pon tak sanggup.


tuptup* minggu lepas dia balik Malaysia.. ada lah dalam 2tahun aku tak jumpa dia. rindu sebenarnya :( tapi malu lah nak cakap kan.. muka kena tebal habis. ngeheee...
nak borak benda tak betul.. kawan aku ni dah berhijrah.. kang aku yang kena balik.. baik senyap.  ehe.


aku nak contact dia.. segan pon ada.. xtau nak cakap apa.. padahal rumah xsampai 2 minit dah sampai.. (nampak tak aku ni pemalu orangnye.. *blushblush) tiba-tiba semalam dia IM aku.. "enna! jom pergi bazaar ramadhan! awak.. kita bosanlah.. bawaklah kita jalan-jalan kl.. kat korea selamat.. boleh jalan kaki sorang sorang.. kat malaysia ni jalan sorang-sorang pon takut. padahal negara sendiri." ha.. nampak tak malaysia..

then.. of course i said yes. so, weolls agreed pergi pukul 5.30. asalnya dia ajak pukul 5 tapi aku tak sembahyang asar lagi. puas lah jugak aku kena bebel lambat sembahyang asar. ermmm.. :( bestfriend aku ni muda setahun dari aku.. faham tak pedih kena tegur dengan orang yg laggi muda pasal agama?? emm.. :(
*tulah kau enna! mak suruh kau sembahyang awal kau buak dekkk je.. hambek kau!


so.. im wearing long skirt yang wavy and baju purple lengan panjang and shawl *make sure tutup dada
so im heading out of my door. then she suddenly stopped me. and i said "what???"

dia cakap. "awak.. kta nak pinjam handsocks.. *she's wearing baju lengan panjang tutup punggung yang memang tak nampak bentuk badan and lengan tangan memang cover habis but still dia nak pakai handsocks* adik kita ambil kita punye..and awak..pkai stoking!!!! " then i said.. what?? awak.. xkan kita nak pakai socks dengan seliper jepun pink buruk ni.. eeii buruk laaa!! *memang buruk.. seliper jepun tu sebenanyer seliper jamban aku pakai kat kolej dulu.. tapi malu r nak cakap hari tuuu

emm.. lebih kurang gini lah buruk dia.. ughh..
and then dia cakap.. "tak pakai socks tak boleh keluar dengan kita!"
and i was like.. huh?? what?? like seriously awak? then i laughed and laughed and laughed because i think its soooooooo funny.. omaigod. aku kena lecture about aurat dengan budak ni.. and i never wear socks with slippers or semata nak keluar depan pintu rumah... and i keep on laughing sambil masuk balik bilik ambil socks..

sebenarnye aku gelak sebab aku malu.. beb! sape xsentap beb! kau kena pang direct to your face! auchh! serious.. rasa macam orang tak ada pendidikan agama.. padahal senang je pon.. nasib aku ni tak putih sangat.. kalau tak blushing teghookk kot aku... wuuuwuuuu T.T segan..

but still!! i would never wear socks with slippers.. at least not seliper jamban!. so, aku g rak kasut, keluarkan converse.. pakai converse semata pegi bazaar depan rumah. emm.




so i guess, i'll have a few more converse.


so i hope i wont do it just for a day..

please continue wearing socks enna! and tudung tutup dada. and not just when you're with someone who menjaga aurat only.


lets jaga aurat people.

ok, selesai tazkirah jumaat + ramadhan

happy iftar people! :D

2 comments: