Tuesday 31 July 2012

disebalik ketidaksedapan hati


disebalik kesedihan malam ada kekelakaran
disebalik berita sedih ada tawa yang datang mengubat hati.. (perrrgghhh ayat.....)-.-
disebalik kepandaian ada kebengapan!

hehehehe....
uhhhhh...



bak kata kakak aku, 'enna, kau belajar bertingkat tingkat! bodoh pon bertingkat tingkat!' hahahahahha
-.- bila selalu kene camni hati sape xpanas beb! melecur hati gua beb, dah naik rentung cam bontot kuali dah!muka dah merah mcam.. ermh...*koffkooff tapi malam ni terserlah kelampian aku! hahah

ceritanya bermula begini....
emmbuuuuuuuuuuu....



bila dah kata jobless, makan gaji buta, opis atas katil, dari celik mata sampai kabur kabur lembu... pon depan laptop lah kejenyee.. nak2 tgh feel dok layan cerita korea skarang ni.. perghhh..
so alkisahnya, laptop ni memang terpasanglah dari pagi.. xtengok pon dok terpasang jugak. kire seben-eleben r operasi 24 jam. laptop ASUS sgt bagus.. *ehemkoffkofff


and today.. i really2 get paid!



dok sedap2 feel tgk hero ensem tengah marah tetibe aku terbau sesuatu yang agak hangit2 kecemasan. time tuh andrenaline aku dah rush dalam perut limpa ketiak sume dah kembang kempis kembang kempis dah!
aku dok toleh kiri kanan tengok kakak aku tengah bebel pasal baju baru die xmasok kaler tudung baru beli blablabla.. yang lain aku dah xdpt dengar dah!!! sumpah kecuakan! aku dok terpikir denda2 yang kakak aku akan bagi... cuci pinggan, sapu sampah, buang sampah, itu sume aku boleh terima lagi.. bab xboleh terima kalau dia bagi pakej marathon bebel 3 hari 3 malam tanpa henti.. oh nooooooo!!!

ohh no! what have i done!!!!*sweatsweat


aku dah dok terbau kehangitan dibawa oleh angin sepoi2 malam. macam tutuuuututuuuuuuuuuuttt..
aku dah menggelabah habis dah! LAPTOP AKU BERASAP!
bau memang bau terbakar.. bila aku check2, rupe2nye tudung yang kakak aku baru beli pagi tadi tersangkot bawah laptop aku!!! peloh jantan dan segala peloh lain mula menunjukkan reaksi gembira dengan mencurah curah bak air terjun yang dingin di senja hari * exaggerate2 :D ..itu penting! haha



aku dok tarik2 nafas bagi bau lagi jelas pastu *hacCCHHHoooooooOOOmmm!!! bersin. banyak habok rupeye laptop aku. heeeeee..... :D

*sambung...

pastu.. aku dok kibas2 tangan aku cam orang xsiuman kat laptop tu dengan harapan die berhenti bau!
tapi TAK BERHENTI!  ahh! give up!

give up!

so aku pon menjerit kat kakak aku...
alannnngggg.. tolong ambek cooling fan kat laptop ayah!!! cepat!!! cepat!!!
kakak aku pon dah menggelabah tengok aku dah meroyan royan dah, xbanyak soaal die tros pergi ambek bagi kat aku! aku pon cepat2 pasang cooling fan dengan harapan api terpadam!

pastu aku hidu hidu.. snnoorrtttt snooorrtttt! still!! bau API!!! cooling fan xgune!!

aku pon ape lagi dah menjerit jerit atas katil!
alang!!! alang!!! laptop enna berasap!!! camne ni!! warrgghhh!!
air mata sikit lagi nak jadi air terjun


my new laptop~~~~~ warghhh~~~ :"(

pastu kakak aku tenung aku. lama. dalam2.
die pon datang dekat...dekat...dengan aku.. sambil tersenyum sumbing..
*pangggggggg!!!!!!
die hayun tangan dia kat kepala aku sambil ketawa berdekah dekah! kahkahakah!!!!

enna!! kau ni belajar je bertingkat tingkat! tapi ngok!!!!
 hahaha
macam manalah kau boleh pikir sampai macam tu skali..bongok!! hahhahahahahah!!!!!

aku dah blink2 eyes... what????  why?? blurrr....

rupe2nye bau hangit tuh datang daripada kakak aku yang tengah iron baju dia rupanya!! cisss!! aku dah cuak gila dah! sumpah xtipu bau terbakar! mati2 aku ingat laptop aku yang hancus lunyai!

aku rse nak cincang2 iron ni! -.-

pastu kakak aku ckp...
"pastu kau ingat kalau betol laptop kau berasap, pakai cooling fan tu boleh elok baliklah laptop kau?? ha?? boleh terpadam r api tuu???
hahahaa.. die sambong gosog baju sampil ketawa die yang makin lama makin sayup je kat telinga aku tros bertukar jadi suara mengilai..
*sila takenote, kakak saya punye gelak sangat scaryyyy -.-


haishhh.. husna....husna.. what's strong with you?
kalau camni ade ke engineer nak kat kau? -.- NOOB-.- aku rse aku nak upah satu engineer buat iron xde bau asap, tapi bau gula2! wahhh!! best gle!!!

are you noob?

sekian,
titik kukubesi NOOB.

1 comment:

  1. belajar bertingkat tingat, ngok pun bertingkat tingkat? geeheee... cant wait to c my typical mommy sorang ni! haihhh.

    ReplyDelete